נפצעתם? גלו מה הכי חשוב לעשות אחרי פציעה בכל מה שקשור לתביעות נזקי גוף

צעדים ראשונים לאחר פציעה בתביעות נזקי גוף

האם להגיש תביעה בגין נזקי גוף לאחר תאונה או פציעה, ולמה ניתן לצפות אם תעשו זאת? במאמר אספנו את עצות עורכי הדין המתמחים במשרדנו בתביעות נזקי גוף שיעזרו לכם להבין כמה התביעה שלכם מוצקה ועל הצעדים המוקדמים היעילים ביותר שעליכם לנקוט כדי לסייע להגן על זכויותיכם המשפטיות.

צעדים ראשונים לאחר פציעה בתביעות נזקי גוף

הצעד החשוב ביותר לאחר פציעה הוא פנייה לקבלת טיפול רפואי. בריאותכם חשובה יותר מכל וקודמת לכל זכות חוקית. משנבדקתם ונבחנה בטיחותכם, תוכלו ליישם את יתר העצות של המומחים במשרדנו בתביעות נזקי גוף.

רישום הערות וכתיבת פרטי התאונה מדויק יותר ועדיף מאשר להסתמך על הזיכרון. רשמו את הפרטים החשובים באשר להשתלשלות האירוע או התאונה, תעדו תאריכים, כתובות, פרטי מעורבים ועדים לאירוע.

לצד הרישומים הללו, תעדו ראיות כמו תמונות ממקום האירוע, הפגיעות והפציעות שנגרמו, עדויות וכדומה, שיוכלו לתמוך בגרסתכם, וכן שיספקו תמונה בהירה ואובייקטיבית על התאונה והנזקים שנגרמו בגינה, כולל תיעוד רפואי של כל בדיקה, אשפוז, טיפול רפואי  ומרשמים רפואיים שניתנו והומלצו לכם.

בנוסף, שמרו את כל הקבלות וההוצאות שנדרשתם להוציא בעקבות הפציעה. זה כולל הוצאות של נסיעות, בדיקת מומחים, תרופות שלא במסגרת הביטוח הרפואי שלכם ועוד. גם הפסדים עתידיים כמו עסקה שלא יצאה לפועל עקב התאונה או הפציעות שנגרמו ממנה רלוונטית, כמו הפסדים כספיים אחרים שנגרמו לכם, בכללותם פגיעה בשכר.

* בכל מקרה של נזקי גוף, כדאי לפעול על פי העצות שצויינו לעיל. ההמלצות שלנו רלוונטיות גם עבור מי שמגיש תביעה מול משרד הביטחון.

בגין אילו סוגי נזקים מגיע לכם לקבל פיצויים?

נזקי גוף מתחלקים ל- 2 קטגוריות, שכל אחת מהן כוללת ראשי נזק שונים: נזק ממוני ונזק שאינו ממוני.

  1. נזק ממוני – כל נזק שניתן למדוד, להעריך מבחינה כספית ושניתן לשומה בכסף. ראשי נזק שנכנסים תחת קטגוריה זו כוללים הפסדי שכר, הפסדי פנסיה, הוצאות רפואיות, עזרת הזולת, הוצאות ניידות, התאמות דיור ועוד. בגין נזק ממוני שלא הוגש בכתב התביעה לא יינתן פיצוי, ועל כן חשוב מאוד שיטפל בתיק רק עוד נזקי גוף, המתמחה בתביעות מסוג זה וידע לנסח את נוסח התביעה בצורה נכונה ומקצועית.
  2. נזק בלתי ממוני – כל נזק שלא ניתן למדוד או להעריך בכסף. תחת קטגוריה זו נמנים ראשי נזק כמו כאב וסבל, קיצור תוחלת החיים, פגיעה בשמו הטוב או בכבודו של האדם, אובדן הנאות חיים, פגיעה באוטונומיה ועוד. אף על פי שקשה לכמת את ראשי הנזק הללו בכסף, בית המשפט מתחשב בהם ומכיר בהם. גובה הפיצוי בגינם נקבע באופן ספציפי בהתאם לשיקול דעת בית המשפט, וכן בהתאם לראיות שהוצגו בפניו.

חלוקה נוספת שנעשית באשר לנזקים הנגרמים בתביעות נזקי גוף היא חלוקה לנזקים מיוחדים, כאלו שניתן להוכיח ונגרמו "עד היום, ונזקים כלליים, שטרם ניתן להוכיחם ועתידים להיות "מכאן ואילך".

את מי תובעים?

כאשר מתמודדים עם תביעות בנזקי גוף, חשוב לדעת מה נסיבות הפציעה, היכן התרחשה, במסגרת איזו פעילות, וכן כל מידע נוסף שיכול להיות רלוונטי כאשר בוחנים את מי תובעים.

לרשות הנפגע הזכות לתבוע את המוסד לביטוח לאומי. כדי לממש את זכויותיו לקביעת נכות, ניידות,  אי כושר, פסילת מקצוע וכדומה. במקביל תובעים גם ביטוחים פרטיים, מועצות מקומיות ועוד. כדי שתיק התביעה יאפשר לנפגע לקבל את מירב הפיצויים שמגיעים לו, כדאי להיעזר רק בעורך דין לביטוח לאומי, כזה שמתמחה בדיני נזיקין.

כאשר הנזקים נגרמו עקב תאונת עבודה, כדאי לפנות לעוד תאונות עבודה. בדרך כלל מי שמתמחה בתחום, מנוסה ובקיא בתביעות מול הביטוח הלאומי, וכן בתביעות מול הביטוחים הפרטיים. עם זאת, בפנייה לאיש מקצוע לצורך ייעוץ, ליווי וייצוג, כדאי לוודא, שיש לעורך הדין ניסיון עשיר בתביעות מסוג זה.

במידה והתביעה מתנהלת מול משרד הבטחון, כדאי לשכור עורך דין צבא, שמתמחה בתביעות מסוג זה ויש לו ניסיון עשיר. לעניין חשיבות מכרעת, שכן כל גוף שתובעים מתנהל בצורה מעט שונה. היכרות עם המערכת ואופן ניהול התביעות הנו קריטי להגדלת הסיכויים להצלחה בתיק התביעה, וכן לקבלת גובה הפיצויים המרבי שמגיע לנפגע.

5 / 5. 3

דילוג לתוכן