מתי עורך דין המתמחה בביטוח לאומי יכול לעזר לכם ומתי לא?

עורך דין המתמחה בביטוח לאומי על כל היתרונות שבפנייה לקבל עזרה מאיש מקצוע

אם אתם שוקלים לשכור עורך דין המתמחה בביטוח לאומי שיעזור לכם בתיק התביעה, אתם עשויים להרוויח מכך יתרונות רבים. לא רק שתבטיחו לעצמכם שקט נפשי, אלא תדעו שהליך התביעה מנוהל בצורה תקנית ומקצועית, שיבטיח הליך מהיר יותר, וכן מימוש זכויות מלא.

עורך דין המתמחה בביטוח לאומי יכול לספק לכם יתרונות רבים. עם זאת כדאי לדעת מתי השלב הנכון ביותר לערב אותו בתהליך, ומתי כדאי להיעזר בשירותיו.

למה לשכור עורך דין המתמחה בביטוח לאומי?

הסיבה החשובה ביותר לשכור עורך דין שיסייע בתביעה מול הביטוח הלאומי היא, שהסיכוי שלכם לממש את זכויותיכם גדל בצורה משמעותית. אמנם אף על פי שחלק מהתובעים שמגישים בקשה בעצמם מקבלים אישור להטבות, קצבאות או תגמולים, הסטטיסטיקה מוכיחה, שלמועמד שמיוצג על ידי עורך דין יש סיכויים טובים יותר.

החל מהפנייה הראשונית ועד למישור הוועדה הרפואית, ואף מעבר לכך, עורך דין המתמחה בביטוח לאומי מבין כיצד להציג את תיק התביעה בצורה הטובה ביותר. בבקשה הראשונית, עורך הדין שלכם יכול להציע עזרה במילוי הטפסים ובאופן תיאור התביעה, כך שמצבכם יענה לקריטריונים שונים על פיהם הביטוח הלאומי קובע נכות, אי כושר, ניידות וכדומה. למעשה, הוא מסייע להתמקד במה שרלוונטי ועשוי לשכנע את הביטוח הלאומי בזכאותכם.

ברמת הערעור והוועדות הרפואיות, עורך הדין שלכם יכול לאסוף ולהגיש ראיות רפואיות רלוונטיות, לקבל חוות דעת מהרופא שלכם ומרופאים מומחים שעמם הוא עובד, וכן להכין אתכם לשאלות שאתם עשויים להישאל.

בשלבים הבאים של הערעור, עורך הדין שלכם יכול לנסח טיעונים משפטיים כדי להראות שהביטוח הלאומי דחה את התיק שלכם בטעות.

מתי כדאי להתקשר לעורך דין?

באופן כללי, כמה שיותר מוקדם, יותר טוב. אם אתם שוקלים להגיש תביעה לביטוח לאומי, עליכם להתקשר לעורך דין לביטוח לאומי כדי לקבל ייעוץ ראשוני, להעריך את סיכויי התיק ולסייע בהגשת כל המסמכים הרלוונטיים.

 

בעוד שאנשים מסוימים בוחרים לנווט בשלב זה ללא ייצוג משפטי, סביר יותר שתקבלו אישור לתביעה אם יש לכם עורך דין לצדכם.

בנוסף לשיפור סיכויי ההצלחה של התביעה, עורך דין מומחה לתאונות עבודה או תאונות דרכים יכול, במקרים מסוימים, לזרז את הליכי התביעה, במיוחד אם מצבכם הרפואי לא טוב או שמצבכם הכלכלי קשה במיוחד

עם זאת, חשוב לזכור כי ניסיונותיו של עורך דין לזרז תיק לרוב אינם מוצלחים, וכי רוב התובעים בתביעות נזקי גוף, לרבות אלה המיוצגים על ידי עורך דין, צריכים להמתין חודשים רבים ואף שנים עד שהתביעה תאושר במלואה, במיוחד במקרים בהם יש פציעות מורכבות, שכוללות מספר פציעות או פגיעה במערכות שונות.

3 דברים שאתם חייבים לדעת כאשר תובעים את המוסד לביטוח לאומי

  1. 2/3 מכל התביעות הראשוניות נדחות.
  2. כדי להגדיל את הסיכויים להצליח ולממש את מלוא הזכויות שמגיעות לכם, עליכם לשכור את שירותיו של איש מקצוע, עורך דין המתמחה בתביעות מול ביטוח לאומי.
  3. אתם לא צריכים לשלם מראש. העמלה עבור התביעות מול ביטוח לאומי משולמת על בסיס הצלחה, כך שאין לכם שום סיבה שלא להיעזר במומחים. במקרה הכי טוב, תצליחו.

מתי אין טעם ליצור קשר עם עורך דין?

הפעם היחידה שבה אולי כדאי להימנע מיצירת קשר עם עורך דין היא כאשר הבקשה הראשונית לביטוח לאומי כבר הוגשה. רק לעתים נדירות עורך הדין יכול לתרום לכם במצב זה, ובדרך כלל, מי שלא מצליח בפעם הראשונה, יגיש ערעור, ושם לא כדאי לוותר על אנשי מקצוע שמתמחים בניהול תיקים מול המוסד לביטוח לאומי. למעשה, פרט למצב זה, כמעט בכל מצב אחר, היתרונות של נציג מנוסה לצידכם עולים בהרבה על העלויות

5 / 5. 2

דילוג לתוכן