מתי ניתן להגיש תביעה להחמרת מצב נכות מעבודה ומה נדרש לשם כך

כל המידע הכי חשוב על תביעה להחמרת מצב נכות מעבודה

נפגעתם במסגרת העבודה? מרגישים שחלה החמרה במצבכם? אם כבר הוכרתם כנפגעים ונקבעו לכם אחוזי נכות, תוכלו להגיש למוסד לביטוח לאומי בקשה לבחינת החמרת מצב. דעו, באפשרותכם לקבל הכרה גם בגין התדרדרות בריאותכם או קשיי תפקוד חדשים שאתם חווים. במאמר שלפניכם כל המידע שנחוץ לכם על זכויותיכם בנושא תביעה להחמרת מצב נכות מעבודה.

נכות מעבודה יכולה לקרות בשל תאונת עבודה, או בעקבות פציעות ומחלות מקצוע שונות.

מה ההבדל בין תאונת עבודה למחלת מקצוע?

תאונת עבודה היא כל תאונה שאירעה במקום העבודה, בדרך למקום העבודה או ממנו, או במסגרת ביצוע העבודה. לעומת זאת, מחלת מקצוע היא כל פגיעה שאירעה בשל הפעולות שנדרשות לביצוע התפקיד. זה כולל מיקרו-טראומות שנוצרות מחזרה על תנועות מסוימות, דליות ברגליים או בעיות ברכיים בגלל עמידה ממושכת, צרידות בשל הצורך לדבר שעות מרובות, ירידה בשמיעה כתוצאה מעבודה בסביבה רועשת ועוד.

קיימות אינספור מחלות מקצוע שונות, המאפיינות תחומי עיסוק שונים. אם אתם רוצים לבחון את מצבכם ולדעת מה הסיכויים שלכם עם תביעה לנכות ביטוח לאומי, וכן האם פגיעה או מחלה כלשהי שפקדו אתכם קשורות למקצוע שבו אתם עוסקים, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לתאונות עבודה.

מתי מגיע לעובד לקבל פיצוי כספי?

פיצוי כספי ניתן בכל מצב שבו הוכרה הפגיעה מהעבודה, ויש בה או לפגוע בשכרו של העובד או ביכולתו להשתכר באופן שתואם לשכרו לפני מועד הפגיעה או התפרצות המחלה. זה כולל גם אובדן ימי עבודה, וכן פיצוי בגין הוצאות שנדרשו לאבחונים, בדיקות, אביזרי עזר וטיפולים שונים.

אם חלה החמרה במצבו של הנפגע, הוא זכאי להגיש בקשה לבחינת מצבו, ובהתאם לקביעת הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, לקבל פיצויים בהתאם.

במקרים בהם חלה החמרה ניתן להגיש תביעה להחמרת מצב נכות מעבודה.

מתי ניתן להגיש תביעה להחמרת מצב נכות מעבודה?

כל מי שנקבעה לו נכות בשל תאונת עבודה או מחלת מקצוע רשאי להגיש תביעה להחמרת מצב נכות מעבודה, שתיבחן במסגרת וועדות רפואיות עם מומחים שרלוונטיים לסוג הפגיעה או המחלה וההתבטאויות שלה. לשם כך, יש להמציא טפסים רפואיים, שתומכים בטענות של התובע, שיוכיחו כי אכן חלה החמרה, שמצריכה קביעה מחודשת של אחוזי הנכות.

נפגעי עבודה ביטוח לאומי רשאים להגיש את הבקשה מידי 6 חודשים, ללא הגבלה. במקרים בהם חלה החמרה דרמטית ומהירה, ניתן להגיש את הבקשה גם לפני תום תקופה זו, אך כדאי להיעזר בעורך דין שיוכל לסייע בזירוז ההליכים.

חשוב להדגיש, שתביעה בגין החמרת מצב נכות מעבודה חייבת להתלוות להמלצת רופא מומחה ורופא מקצועי מטעם קופת החולים. ללא המלצות אלו, אין טעם להגיש את הבקשה.

מגיע לכם לקבל פיצויים בגין פגיעה פיזית ונפשית

לא מעט אנשים בטוחים שתביעה לנכות כוללת רק פגיעות, מחלות ונזקים פיזיים. אולם, באפשרות הנפגע להגיש תביעת נכות נפשית ביטוח לאומי, במידה וזו קשורה לפגיעה או למחלה שנגרמו לו מעבודה. למעשה, אחוזי הנכות מתחלקים ל- 3:

  1. פגיעה פיזית – כל הנזקים והמחלות שהנפגע אובחן כסובל מהן מבחינה פיזית.
  2. פגיעה תפקודית – כל פגיעה שמונעת מהנפגע לתפקד באופן זהה ליכולותיו התפקודיות לפני מועד הפגיעה או התפרצות המחלה.
  3. פגיעה נפשית – כל פגיעה שנגרמה לנפש הנפגע, הכוללת התקפי חרדה, דיכאון, התקפי זעם ועוד. כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה בנדון כדי לבחון האם יש פגיעות מסוג זה שניתן לתבוע פיצויים בגינן.

מה עושים כאשר הנפגע הוא עובד משרד הביטחון?

במקרים בהם חיילים, שוטרים או עובדי מערכת הביטחון נפגעו בעת מילוי תפקידם או השירות שלהם, הם יכולים להגיש תביעת נכות משרד הביטחון. התביעה לא מתנהלת מול המוסד לביטוח לאומי, אך ההליכים די זהים. עם זאת, כדאי להיעזר בעורך דין שמתמחה בתביעות מסוג זה כדי להבטיח סיכויים גבוהים ככל שניתן להצלחה.

5 / 5. 3

דילוג לתוכן