באילו מקרים יכול לסייע לכם עורך דין בענייני צבא וכיצד

אל תוותרו על ייצוג של עורך דין בענייני צבא

להבדיל מאזרח שיכול לתבוע את הביטוח הלאומי בכל מקרה של פציעה או פגיעה בבריאותו הפיזית או הנפשית, עבור מי שמשרתים בצה"ל וכוחות הביטחון עומדת האפשרות לתבוע את משרד הביטחון. בכל מקרה של פציעה או פגיעה במהלך השירות או בעת מילוי התפקיד כדאי לבחון יחד עם עורך דין בענייני צבא אילו פיצויים כספיים מגיעים לנפגע, וכן אילו קצבאות או הטבות מיוחדות מגיעות לו (לשיקום מקצועי, לימודים, הקלות בתשלומי מיסים ועוד).

מי שנפגע ומעוניין לקבל הכרה כנכה צה"ל נדרש לתבוע את משרד הביטחון דרך קצין התגמולים, אשר באגף השיקום של צה"ל. עד להכרתו יתבקש לעבור וועדות רפואיות שונות מטעם משרד הביטחון, שם ייקבעו אחוזי הנכות בהתאם למגבלות ולפגיעות שיוכחו בהן. כדי לממש את מלוא הזכויות המגיעות לנפגע כדאי להיעזר בעורך דין בענייני צבא. הוועדות הרפואיות של משרד הביטחון דומות למדי לסוגי ועדות ביטוח לאומי באופן התנהלותן, ולכן כדאי להיעזר במומחה שמנוסה מספיק ומכיר לפני ולפנים את האופן שבו המערכת פועלת.

עורך דין בענייני צבא הוא הכתובת למי שמבקש לקבל הכרה כנכה צהל וכוחות הביטחון

הוכחת הקשר הסיבתי לנכי צה"ל

אחד האתגרים הניצבים בפני רבים שמגישים תביעה מול משרד הביטחון ומבקשים לקבל הכרה כנכי צה"ל הוא הוכחת הקשר הסיבתי, מה שעלול לגרור את התביעה לאורך זמן. בעזרת עורך דין מתמחה בענייני צבא ניתן לעבור את התהליך באופן יעיל ומהיר יותר. עם זאת, בהתאם לקבוע בחוק, לרשות קצין התגמולים יש 9 חודשים לדון בבקשת התביעה.

החלטתו של קצין התגמולים צריכה להתבסס על ראיות רפואיות וחוו"ד מומחים. במקרים בהם התביעה נדחית על ידו, עליו לצרף להחלטתו את חוות הדעת עליה הסתמך. במקרה של דחיית התביעה, רשאי הנפגע להגיש ערעור על ההחלטה ולהופיע בפני ועדת הערעורים באחד מבתי משפט השלום בערים ירושלים, תל אביב, ראשון לציון, באר שבע וחיפה. במעט מקרים ערעורים על החלטתו של קצין התגמולים אף הגיעו לבית המשפט העליון.

זכויות כלליות שמגיעות לנכי צה"ל

פרט לקצבאות ופיצויים שמגיעים למי שהוכר כנכה צה"ל או כוחות הביטחון האחרים, לרשותם זכויות נוספות, אותן יוכלו לתבוע ממשרדי ממשלה שונים, כמו תו חנייה ופטור מתשלום אגרת רישוי, הקלות בתשלומים חשמל, מים וארנונה ובתשלומי מס, הנחות בנסיעה בתחבורה ציבורית, סיוע ברכישת רכב או התאמות דיור ועוד.

תביעות משרד הביטחון וביטוח לאומי

מי שהוכר כנכה צה"ל או שירותי ביטחון אחרים דרך משרד הביטחון לא רשאי בגין אותה פגיעה להגיש תביעת פיצויים מביטוח לאומי. עם זאת, במקרים רבים אדם זכאי לממש זכויותיו ולקבל הכרת נכות גם ממשרד הביטחון וגם מביטוח לאומי, ובתנאי שאין מדובר באותו המקרה. לשם כך כדאי לברר מול מומחה בענייני ביטוח לאומי ומשרד הביטחון כיצד לתבוע, את מי ובגין מה. בעזרת עורך דין צבא שמתמחה בתביעות נזיקין וביטוח לאומי ניתן לבחון את אופן הפעולה הנכון ולקבל ליווי וייצוג יעילים שיסייעו לממש את כל זכויות הנפגע.

אל תוותרו על ייצוג של עורך דין בענייני צבא

לייצוג התובע יש חשיבות מכרעת לעיתים בהכרעתו של קצין התגמולים. במסגרת הוועדות הרפואיות הוא יכול להדגיש את הפגיעות והמגבלות המזכות את הנפגע בזכויות, הקלות ופיצויים וכן באחוזי נכות. פרט לכך, בעזרת מומחה לתביעות מול משרד הביטחון ניתן לבחון את כל סוגי ההטבות וההקלות שמגיעות לנפגע, כך שיוכל לממש את כל הזכויות שמגיעות לו על פי חוק. באופן כללי, בעזרת עורך דין שמתמחה בתביעות מסוג זה ניתן להגדיל את סיכויי התביעה בכלל ואת הסיכוי לקבל אחוזי נכות גבוהים יותר בפרט. בשורה התחתונה, זה אומר שהנפגע יקבל יותר פיצויים וקצבאות ממה שהיה מקבל אם היה פונה לבד באופן עצמאי.

כאשר הנפגע זקוק לשיקום מקצועי ורפואי, כשהפגיעה פוגעת ביכולתו לתפקד בצורה נורמטיבית או מגבילה אותו ופוגעת באיכות החיים שלו בכל דרך שהיא, כדאי להיעזר במומחה, כך שהנפגע יוכל להתמקד ככל שניתן בהחלמה ושיקום.

5 / 5. 9

דילוג לתוכן