מסרבים לקבל עזרה בהגשת תביעה לביטוח לאומי? קראו את המאמר הבא

כך תעשו את זה לבד ללא עזרה בהגשת תביעה לביטוח לאומי

רוצים לעשות את זה לבד? כדאי שתיקחו איתכם כמה טיפים לדרך. אם אינכם רוצים לפנות למומחה כדי לקבל עזרה בהגשת תביעה לביטוח לאומי, לפחות קראו את המאמר הבא. יש כאן כמה עצות שיחסכו לכם זמן וטרחה, כך שהתהליך יעבור לכם במהירות ובקלות יחסיים.

  1. אספו את כל הניירת הרלוונטית

הדבר החשוב ביותר בהגשת תביעה מכל סוג, לרבות נזקי גוף פיצויים, אובדן כושר וכדומה, הוא איסוף חומר התביעה. בשל העובדה, שהביטוח הלאומי מסתמך על המידע שתתנו לו, כדאי שתאספו כל חומר שעשוי לסייע בקביעת אחוזי נכות, אי כושר או כל דבר אחר שיזכה אתכם בזכויות והטבות שונות.

חומרים רלוונטיים יכולים להיות:

  • טופס תביעה רלוונטי של המוסד לביטוח לאומי, כולל מילוי כל פרטיו, הכוללים, בין היתר, את פרטי התובע, פרטי התקשרות עימו ונימוקי התביעה.
  • חומר רפואי, כולל אבחנות, תוצאות בדיקות, אבחונים, המלצות וכדומה.
  • נתוני שכר עדכניים
  1. גבו את כל המסמכים שברשותכם

הקפידו לצלם את כל הטפסים שאתם מגישים יחד עם טופס התביעה, מכיוון שלא תקבלו אותם בחזרה. את הצילומים הגישו למוסד לביטוח לאומי, ואת טפסי המקור שמרו אצלכם. הקפידו לאסוף כל חומר רלוונטי בתיקייה מסודרת, כך שלא תצטרכו לחפש  כל טופס כשתזדקקו לו. ככל שתתנהלו בצורה מסודרת ומאורגנת, כך יהיה לכם קל יותר להמציא חומרים אם וכאשר תתבקשו לכך בעתיד.

  1. הגישו את התביעה בערוצים המקובלים

באפשרותכם להגיש את הטפסים באמצעות 2 ערוצים:

  • דרך האתר לביטוח לאומי – לשם כך עליכם להיכנס לאזור האישי, ולאחר הזנת שם משתמש וסיסמה, תוכלו להעלות את קובץ המסמכים. מומלץ לסרוק תחילה את כולם לקובץ אחד ולהקטינו.
  • דרך דלפקי המוסד לביטוח לאומי ותיבות השירות – תוכלו לגשת לעיר מגוריכם ולשלשל מעטפה עם כל מסמכי התביעה לתוך תיבת השירות. אם אתם זקוקים לעזרה במילוי הטפסים, הנציגים בדלפקים יוכלו לסייע לכם בכך.
  1. עקבו אחר סטטוס התביעה

כדי לדעת היכן תביעת פיצויים מביטוח לאומי עומדת, תוכלו להיכנס לאזור האישי שלכם באתר המוסד לביטוח לאומי. אם יש עדכונים או פסיקות מכל סוג, הם יופיעו שם תחילה. את המכתב בדואר תקבלו לביתכם תוך מספר ימים.

  1. התאזרו בסבלנות

תביעה מכל סוג, ובפרט תביעה לקביעת דרגת אי כושר ביטוח לאומי, דורשת מכם להתאזר בסבלנות. חשוב להביר, שאם יש לכם את כל החומר הנחוץ והראיות וההוכחות לפגיעה, לנזקים או ללקויות שמהם אתם סובלים, סביר להניח שתקבלו את הזכויות שמגיעות לכם על פי חוק, גם רטרואקטיבית. עם זאת, זה עשוי לדרוש מכם אורך רוח, וייתכן שאף תידרשו להגיע לוועדות רפואיות על מנת שניתן יהיה לקבוע באילו קריטריונים ספציפיים אתם עומדים שמזכים אתכם בזכויות והטבות שונות.

  1. ערערו במידת הצורך

אם קיבלתם את פסיקת הוועדה והחלטת המוסד לביטוח לאומי, ואתם חשים שפספסו משהו או שלא כל הנתונים הובאו בחשבון, באפשרותכם לערער על החלטת המוסד לביטוח לאומי ולהגיש ערעור.

  1. אל תהססו לבקש עזרה בהגשת תביעה לביטוח לאומי

לא מעט מוצאים שההתנהלות מול ביטוח לאומי מייגעת ומתישה, במיוחד כאשר נדרשים להתמודד עם נכות, פציעה או לקויות שונות. אם אתם מוצאים שהתהליך מורכב או שאינכם רוצים למצוא את עצמכם מטורטרים בין וועדה לערעור, תוכלו לבקש עזרה בהגשת תביעה לביטוח לאומי מאיש מקצוע.

באפשרותכם לפנות לעזרתו של עורך דין מומחה לתאונות עבודה או נכות, ובהתאם לסוג התביעה שאתם מגישים, להיעזר באיש מקצוע מנוסה, שיודע בדיוק מה נדרש כדי לממש את כל זכויותיכם, ואף יכול לזרז עבורכם את התהליך.

לפעמים כל מה שאדם צריך הוא מישהו לסמוך עליו או יד מכוונת שתסייע לו לדעת מה המהלך הבא. לשם כך יש מומחים בביטוח לאומי, המסייעים לממש את זכויות המבוטחים במלואן ומציעים גם עזרה בהגשת תביעה לביטוח לאומי.

5 / 5. 9

דילוג לתוכן