איזה עו"ד יכול לסייע לכם בהגשת תביעה לנכות ביטוח לאומי

סיוע של עורך דין בהגשת תביעה לנכות ביטוח לאומי יכול למנוע מכם טרטור

עורכי הדין במשרד כהן מאק מבינים את ההשפעה שיכולה להיות לתביעת נכות של ביטוח לאומי שנדחתה על האדם התובע ובני משפחתו, במיוחד במקרים בהם ההטבות שמגיעות לתובע הן מקור ההכנסה העיקרי שלו. לא פעם, תביעה לנכות ביטוח לאומי נדחית בתחילה. עם זאת, דחייה ראשונית אינה אומרת בהכרח שהתובע אינו זכאי להטבות.

למרבה הצער, מועמדים שנדחו עשויים לבחור לנטוש את תביעתם במקום להמשיך בערעור – תהליך שללא ספק מאיים על תובעים, אפילו במקרים מובהקים בהם ברור שיש להם קייס. לא אחת, התובעים חוששים לאבד קצבאות או הטבות קיימות, אך אין לחשש הזה בסיס.

במשרדנו עורכי דין מנוסים ומיומנים, שיכולים לסייע לכם בהגשת תביעה לנכות ביטוח לאומי, ללוות אתכם לאורך כל התהליך ולפעול עד למימוש כל זכויותיכם.

כיצד נוכל לסייע לכם בהגשת תביעה לנכות ביטוח לאומי?

כמעט 60% מכלל הפונים לראשונה נשללים תחילה, וקרוב ל- 90% מהפונים, פונים לעזרת עורך דין לביטוח לאומי בשלב מסוים בתהליך.

תהליך הגשת הבקשה והערעור על תביעות דחויות הוא לרוב מסובך יותר, וסיכויי ההצלחה גדולים בהרבה בעזרת עורך דין המתמחה בביטוח לאומי. לא כדאי לקצר את התהליך ולהגדיל את הסיכויים להצלחתו מלכתחילה? בנוסף, בעזרת עו"ד מנוסה ניתן לממש זכויות באופן מלא. אם מגיע לכם לקבל הטבות, קצבאות וסיוע, נצלו זאת!

סיוע של עורך דין בהגשת תביעה לנכות ביטוח לאומי יכול למנוע מכם טרטור וסחבת בגין טעויות טכניות או העדר הוכחות וטפסים שונים. עורכי הדין המנוסים במשרדנו יכולים לסייע לכם באיסוף המידע הרלוונטי הנחוץ להגשת תביעה ולהבטיח שההליך יבוצע באופן תקין ומהיר ככל שניתן.

עורך דין המתמחה בביטוח לאומי ותביעות נזקי גוף יכול לסייע לכם בדרכים הבאות:

  1. הכנת התביעה – החלק הכי מהותי בתביעה הוא איסוף מסמכים ומידע נחוץ לצורך ביסוס התביעה. בין המסמכים שנדרשים נכללים מסמכים רפואיים, פרטי הכנסה, מידע על תביעות קודמות ועוד. לצד איסוף המידע נדרש למלא את המסמכים הנדרשים לתביעת הנכות. גם בכך עורך הדין יכול לסייע, וכדאי להסתייע בו כדי לוודא שכל הפרטים מפורטים במלואם וכהלכה.
  2. תקשורת ומעקב אחר סטטוס התביעה – לאורך כל התהליך, עורך הדין יכול לעקוב אחר סטטוס התביעה ולהוות הגורם המקשר שבין התובע למוסד לביטוח לאומי. לא לכולם יש את הזמן או את הסבלנות לעשות זאת, והאפשרות לקבל עדכונים שוטפים מעורך הדין חוסכת זמן ומאמץ – עזרה שיכולה להיות חיונית עבור מי שמתמודד עם מחלה או פציעה.
  3. ליווי וייצוג בוועדות הרפואיות – מרבית האנשים שמגיעים לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי לא יודעים מה מצפה להם שם. עורך הדין יכול להכין את התובע, להדריך אותו מה לענות וכיצד להגיב, וללוות אותו כדי להדגיש בפני הוועדה את הקריטריונים החשובים ביותר לקביעת אחוזי הנכות המרביים שמגיעים לתובע.
  4. סיום תביעה – במידה והתביעה מאושרת, עורך הדין יכול לוודא שכל קביעה שהתקבלה תואמת את חומרת המצב של התובע. במידת הצורך, יסייע בהגשת ערעור או החמרת מצב (מידי 6 חודשים, ללא הגבלה).

ערעור על קביעת הוועדה הרפואית

לרשות התובע ניתנת האפשרות לערער על החלטת הוועדה הרפואית. אם התובע או עורך דינו סבורים, שהקביעה לא תואמת את המצב של התובע, באפשרותם לערער תוך 60 יום בלבד ממועד קבלת ההחלטה.

כאשר מגישים ערעור, החלטת הוועדה נבחנת מחדש יחד עם כל המסמכים שהוגשו במסגרת התביעה, ועשויה להיקבע וועדה חדשה.

כמה משלמים לעורך דין על תביעת נכות בביטוח לאומי?

בדרך כלל עמלת עורך הדין נגזרת מכספי הפיצויים או הקצבאות שהתובע מקבל לאחר החלטת הוועדה הרפואית, וניתנת לו רק לאחר שהתקבלה קביעה סופית. מסיבה זו, כדאי לכל אחד ואחת להיעזר בעו"ד שיכול להגדיל את הסיכויים של התביעה, וכן למצות באופן מלא את כל הזכויות של התובע על פי חוק.

האם יש הבדל בין נכות כללית לנכות מתאונת עבודה?

יש מספר הבדלים בין תביעת נכות כללית לתביעה עקב תאונת עבודה. 2 ההבדלים העיקריים הם, שחייב להגיש תביעה בשל תאונת עבודה תוך 12 חודשים לכל היותר ממועד התאונה. תביעת נכות לעומת זאת, ניתן להגיש עד 7 שנים, אך תשלום רטרואקטיבי לא מובטח לתובע אם חלפו יותר מ- 12 חודשים ממועד הפגיעה או אבחון המחלה.

ההבדל השני הוא, שכדי לקבל קיצבה קבועה מביטוח לאומי בגין נכות מתאונת עבודה נדרש לקבוע אחוזי נכות שעולים על 19%. לעומת זאת, בתביעת נכות כללית, כדי לקבל קיצבה חודשית, יש לקבוע אחוזי נכות שעומדים על 60% לפחות.

במשרדנו עורך דין מומחה לתאונות עבודה שיכול לסייע בהגשת התביעה וניהול נכון, כך שהנפגע יממש את כל זכויותיו ויקבל את מירב הפיצויים שמגיעים לו.

4 / 5. 4

דילוג לתוכן